Monday 9 July 2012

"LARI"

Maaf sebab saya tak kuat..Saya tak mampu untuk menempuhi realiti..saya cuba untuk tempuhiny tapi apakan daya..
saya hanya manusia biasa yang serba kekurangan dan tidak sempurna..
Melihat realiti akan membuatkan seseorang itu sedih termasuk juga saya..
Lebih baik saya menyepi dari mengukir senyuman yang saya sendiri paksa..
Senang untuk menggembirakan teman tapi sukar untuk menggembirakan diri sendiri..
Senyuman yang diukir pon terpaksa inikan pula gelak tawa yang ditunjukkan..
masalah memang membuatkan seseorang itu hidup dalam keadaan gelisah dan tidak tenteram..
dimanakah penghujungny ? 
adakah jalan cerita ini tiada penghujung ?
kalau bertanya pada pendapat orang ramai jawapanny ialah 
mati..
Bukan itu jawapan yang saya cari..
Memang hidup ini akan diakhiri dengan kematian..
persoalanny sekarang bilakah penghujung jalan cerita ini diakhiri dengan kegembiraan yang ikhlas diukir..bukan dari kesedihan yang tiba selepas hadirny malaikat Izrail..
Sampai bila kegembiraan yang dicari itu tiba ?

Ya Allah ya tuhanku..Hamba lemah ya Allah..Hamba memohon agar hamba boleh menempuh hari2 hamba dengan kegembiraan bukan kesedihan dan kemurungan..hamba lemah ya Allah..Tolong Hambamu ini ya Allah..
AMIN 



0 sayang mirul: